තවද
හුවමාරු
වටිනාකම
විසින්
භාවිත
වටිනාකම
ගිලදමනු
ලබන
තවත් ප්රකට උදාහරණයකි, අධි නිෂ්පාදනය. කලින් කලට ව්යාපාරයෙහිදී පාරිභෝගික භාණ්ඩ වල අතිරික්තය(excess) ලෙස සැලකෙන දෙය නිෂ්පාදනයෙහි ප්රතිපලයක් ලෙස ඇති වේ. එහි ප්රතිපලය නම් මිල හා ලාභය පහත වැටීමයි - ධනපතීන්ගේ මාරක කෝපයට හේතුව මෙය වේ. වෙළඳපොළ මෙය “අධිකත්වයට පත්වන ලද(glutted)” ලෙස හඳුන්වයි. තත්ත්වය ආපසු හැරවීමට ව්යාපාරය හිතාමතාම, මහත් උද්දාමයෙන් තම නිෂ්පාදනයෙහි කොටසක් විනාශ කර දමයි. මන්ද, සරලවම මිල හා ලාභය ඉහළ නංවාගැනීමටයි. මෙහිදී මිනිසුන්ගේ නිවාස, වෛද්යය හා ආහාර පහසුකම් වල හිඟය කිසි ලෙසකින්වත් නොසැලකේ. ව්යාපාරයෙහි ලාභය නැමති පදනම මතම පිහිටා ගත් කළ වෙළඳපොල අධිකත්වය(glut) යනු ව්යසනයකි. එයින් මිදිය යුතුය. කිසිම ලෙසකින් හෝ ජනතාව අතර නොමිලයේ බෙදා දීමකින් නොව, විනාශ කර දැමීමෙනි.
1930 දී ඇතිවූ මහා වෙළඳ පරිහානියේදී (http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Depression
බලන්න
- පරිවර්තක)
සිදුවූයේද
මෙයයි.
ඌරන්ගේ
සහ
කිරිවල
නිෂ්පාදන
අතිරික්තය
මිල
පහත
වැටීමට
හේතු
වෙමින්,
කෘෂි ව්යාපාරයට මහත් බරක් විය. ප්රතිපලය ලෙස, බෙහෝ දෙනා නිරාහරව සිටිද්දී, ලාභය සුරක්ෂිත කර ගැනීම උදෙසා, මහපරිමාණයෙන් ඌරන් මරාදැමුණි, කිරි විනාශ කර දැමුණි. ලාභය ඉහළ නැංවීමට සැපයුම් පහත දැමේ. ස්වභාවයෙන්ම නිෂ්පාදන කප්පාදු කෙරේ.
උදාහරණයක්
ලෙස
එක්සත්
රාජධානියේ
මුළු
නිෂ්පාදන
ධාරිතාවයෙන්
යන්තමින්
භාවිතයට
ගැනෙන්නේ
70%ක්
පමණී.
බොහොමයක්
නිෂ්පාදන
උපකරණ,
මිලියන
ගණනින්
රැකියා
විරහිත ශ්රමිකයන් නිකන්ම සිටී. අපට පෙනී යන පරිදි නිෂ්පාදන සහමුලින්ම හුවමාරු හැකියාවට
පවරාදීමට
ධනවාදයට අවශ්යය. ව්යාපාරය ස්ථාපනය කරන්නේ අධිමිලකි. එය වස්තුව කුමක්ද යන්න මත නොවන අතර වටිනාකම කුමක්ද යන්න මතය.
-ප්රගාමී ව්යාපාරය
No comments:
Post a Comment